Kas yra SEO (liaudiškai tariant)?

 

Į klausymą “Kas yra SEO?” daugelis svetainių ir forumų atsako taip: “Tai yra svetainių optimizavimas paieškos sistemoms”. Žmogui, kuris pirmą kartą susidūrė su šiuo terminu, toks atsakymas nieko nepaaiškina. Šiame straipsnyje aš pabandysiu paaiškinti kas yra SEO ir kam jo reikia taip, kad suprasti galėtų kiekvienas.

Kas yra SEO?

SEO – tai angliškų žodžių Search Engine Optimization trumpinys. Į lietuvių kalbą tai galima išversti kaipOptimizavimas Paieškos Sistemoms. Bet užteks terminų. Paprastai tariant, SEO – tai tam tikri darbai, kurie atliekami svetainėje. Šių darbų tikslas – pagerinti svetainės pozicijas paieškos sistemų rezultatuose.

Kam to reikia? Statistika rodo, kad dauguma lankytojų ateina į svetaines būtent iš paieškos sistemų. Pagalvokite patys. Kai jums reikia rasti kažkokios informacijos, ką jūs darote? Teisingai! Einate į Google, rašote paieškos laukelyje savo klausymą, o Google rezultatuose pateikia jums tūkstančius svetainių su atsakymais. Dauguma vartotojų niekada neeina toliau pirmo rezultatų puslapio. Tai visiškai suprantama. Atsakymą į rūpimus klausymus galima rasti ir pirmame puslapyje. Ir dažniausiai tie atsakymai būną patys geriausi. Būtent todėl jie ir yra pirmame puslapyje.

Na o kadangi dauguma vartotojų peržiūri tik pirmą paieškos rezultatų puslapį, visi svetainių savininkai žūtbūt nori, kad jų svetainės būtų tame puslapyje. O SEO padeda jiems pasiekti šio rezultato.

Kas turi įtakos svetainės pozicijoms paieškos rezultatuose?

Svetainės pozicijas paieškos rezultatuose įtakoja daugybė faktorių. Nors paieškos sistemos neatskleidžia jų visų ir laiko reitingavimo algoritmus paslaptyje, kai kurie faktoriai yra gerai žinomi SEO specialistams. MOZ (anksčiau vadinosi SEOMOZ) bendrovė kasmet atlieka tyrimą, kuriuo tikslas išaiškinti, kokie faktoriai turi daugiausiai įtakos svetainių pozicijoms paieškos rezultatuose. Šiais metais toks tyrimas irgi buvo atliktas. Siūlau jums susipažinti su juo rezultatais:
Nuo ko priklauso svetainės pozicijos paieškos rezultatuose?a

  1. Nuorodų, vedančių į svetainę, autoritetas.
  2. Nuorodų, vedančių į reitinguojamą puslapį, autoritetas.
  3. Raktažodžiai ir kontento kokybė puslapyje (raktažodžių naudojimas antraštėse ir meta teguose).
  4. Puslapio rodikliai, nesusijusi su raktažodžiais ir kontentu (krovimosi greitis, puslapio ilgis, video ir nuotraukų naudojimas).
  5. Svetainės minėjimas žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose.
  6. Lankytojų srautas iš paieškos sistemų, užklausos, CTR, bounce rate.
  7. Socialiniai signalai (like’ai, tweet’ai, pliusai…).
  8. Domeno autoritetas ir amžius.
  9. Svetainės rodikliai, nesusijusi su raktažodžiais ir nuorodomis (kontento kokybė ir unikalumas visoje svetainėje, jo aktualumas, klaidos).

kas-yra-seo-2

More from our blog

See all posts
No Comments